Dit hebben we gevonden voor 'Kopers terugbetalen als verkoper die deel uitmaakt van Betaaldiensten'

Kopers terugbetalen als verkoper die deel uitmaakt van Betaaldiensten

Het is eenvoudig om je koper terug te betalen als verkoper die deel uitmaakt van Betaaldiensten. Terugbetalingen kunnen door verkopers of door eBay worden gedaan.

Belangrijk
De informatie op deze pagina is alleen van toepassing op klanten die in de Europese Unie wonen. Klanten die buiten de Europese Unie wonen, kunnen ons artikel Refunding buyers as a managed payments seller (dit artikel is alleen beschikbaar in het Engels) raadplegen.

Afhankelijk van de situatie zijn er een aantal manieren waarop een terugbetaling kan worden gedaan. Als verkoper kun je terugbetalingen doen via de Verkopershub of Mijn eBay. Verkopers kunnen ook een terugbetaling doen door middel van een geannuleerde transactie, een retouraanvraag of als de koper heeft gemeld dat het object niet is gearriveerd.

eBay kan bovendien een terugbetaling aan je koper doen als gevolg van een geschil onder de Geld-terug-garantie van eBay of een betalingsgeschil. Wanneer eBay een terugbetaling aan een koper doet, kunnen we het volledige bedrag ter vergoeding bij je in rekening brengen.

Hoe terugbetalingen werken

Wanneer je een koper een terugbetaling aanbiedt, wordt het bedrag betaald vanuit het totaal van je beschikbare, verwerkte en geblokkeerde bedragen. Als je onvoldoende saldo hebt voor de kosten van de terugbetaling, wordt het bedrag betaald via je bankrekening voor uitbetaling of je creditcard in ons bestand. Zorg ervoor dat je creditcardgegevens up-to-date zijn om mislukte afschrijvingen te voorkomen.

  • Als je bijvoorbeeld een terugbetaling van € 100 aan je koper doet en slechts € 80 aan beschikbare, verwerkte en geblokkeerde bedragen hebt, wordt je betaalrekening voor uitbetaling of je creditcard in ons bestand gebruikt om de resterende € 20 te betalen

Wanneer eBay je koper namens jou een terugbetaling doet, wordt het bedrag afgetrokken van je totale beschikbare, verwerkte en geblokkeerde bedragen. Als je onvoldoende saldo hebt voor de kosten van de terugbetaling, wordt je beschikbare saldo negatief weergegeven en kunnen je toekomstige bestellingen worden gebruikt om eBay terug te betalen.

Als het totaal van je beschikbare, verwerkte en geblokkeerde bedragen onvoldoende is voor de uitstaande bedragen die je verschuldigd bent, schrijft eBay het resterende bedrag dat je verschuldigd bent, binnen 14 dagen af via je betalingsmethode in ons bestand. We kunnen de verschuldigde bedragen optellen tot één afschrijving. Alle details van deze kosten staan op je financiële overzicht.

Een terugbetaling doen

Je kunt tot 90 dagen na de oorspronkelijke transactie volledige of gedeeltelijke terugbetalingen voor objecten doen in de Verkopershub of Mijn eBay. Je doet dit als volgt:

  1. Zoek de bestelling in de Verkopershub of Mijn eBay - Verkocht.
  2. Selecteer in het keuzemenu Terugbetaling doen.
  3. Kies een reden voor de terugbetaling.
  4. Geef een terugbetalingsbedrag op voor het object of voor de hele bestelling.
  5. Voer het bedrag van de gewenste terugbetaling in en selecteer Terugbetaling doen.

Je krijgt een e-mail waarin wordt bevestigd dat de terugbetaling is gestart. Zodra de terugbetaling is voltooid, ontvang je een bevestiging via e-mail en wordt het terugbetaalde bedrag weergegeven in je bestelgegevens. Je kunt tot 100% van de transactie terugbetalen.

Als je een gedeeltelijke terugbetaling doet voor de bestelling, wordt het bedrag proportioneel verdeeld over de objecten in de bestelling.

Als er een annuleringsverzoek, retouraanvraag, geschil onder Geld-terug-garantie van eBay, een melding dat een object niet is aangekomen, of een geschil buiten eBay om openstaat, dan is de optie Terugbetaling doen niet beschikbaar. Terugbetalingen moeten dan verricht worden via de openstaande aanvraag, geschil of melding. Deze kunnen bekeken worden in Transactieproblemen oplossen

Als er een probleem is met de terugbetaling, word je gevraagd om de knop Terugbetaling opnieuw proberen te gebruiken. Als je nog steeds geen terugbetaling kunt doen, kan je via de onderstaande instructies de betalingsmethode voor je terugbetalingen veranderen. We adivseren om geen terugbetalingen buiten eBay om te doen, omdat dit niet onder de verkopersbescherming valt.

Tip
Als er een openstaande annulering of retouraanvraag, een melding van een koper over een niet-ontvangen object, een geschil onder de Geld-terug-garantie van eBay of een openstaand geschil buiten eBay om bestaat voor een order, is de optie Terugbetaling doen niet beschikbaar.

Wijzigen hoe je terugbetalingen worden betaald

Als je de terugbetalingsmethode van je voorkeur wilt selecteren voor wanneer je onvoldoende beschikbare, verwerkte en geblokkeerde bedragen hebt, volg je de onderstaande stappen:

  1. Zoek de bestelling in de Verkopershub of Mijn eBay:
    • Ga in de Verkopershub naar het tabblad Bestellingen
    • Ga in Mijn eBay naar het gedeelte Verkocht
  2. Selecteer Terugbetaling doenof bekijk het annuleringsverzoek, de retouraanvraag of de aanvraag voor een niet-ontvangen object.
  3. Selecteer De manier van aanrekenen wijzigen.
  4. Selecteer de betalingsmethode van je voorkeur en selecteer vervolgens Opslaan.

De opgeslagen betalingsmethode wordt gebruikt voor eventuele toekomstige kosten. Als je favoriete betalingsmethode niet werkt, wordt het bedrag teruggevorderd via je andere betalingsmethode in ons bestand.

 

Tip
Je kunt tot 90 dagen na de oorspronkelijke transactie een volledige of gedeeltelijke terugbetaling voor objecten doen in de Verkopershub of Mijn eBay.

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.