Dit hebben we gevonden voor 'Betalingen in behandeling voor verkopers die deel uitmaken van Betaaldiensten'

Geblokkeerde betalingen voor verkopers die deel uitmaken van Betaaldiensten

We weten dat het belangrijk is dat verkopers betalingen snel ontvangen en we willen dat je je geld zo snel mogelijk krijgt. Soms moeten we je betaling echter blokkeren om geschillen op te lossen of om te zorgen dat eBay een veilige handelsplaats blijft voor kopers en verkopers. Vastgehouden betalingen worden meestal vrijgegeven wanneer een beperking of schorsing wordt beëindigd.

Belangrijk
De informatie op deze pagina is alleen van toepassing op klanten die in de Europese Unie wonen. Klanten die buiten de Europese Unie wonen, kunnen ons artikel Payments on hold as a managed payments seller (dit artikel is alleen beschikbaar in het Engels) raadplegen.

Je kunt de status van een betaling controleren door naar het tabblad Betalingen in de Verkopershub of naar Betalingen in Mijn eBay te gaan.

Waarom we betalingen blokkeren en hoe je dit voorkomt

We willen net als jij dat kopers een uitstekende ervaring hebben wanneer ze kopen op eBay. We willen ervoor zorgen dat eBay een veilige handelsplaats voor kopers en verkopers blijft en willen voldoen aan onze juridische verplichtingen en verplichtingen op het gebied van naleving. Daarom blokkeren we soms betalingen als er een openstaande claim of een openstaand geschil voor een transactie is, als je koper een probleem met de transactie meldt, als je account beperkt of geschorst is of als je eBay geld verschuldigd bent. Als je geld wordt geblokkeerd, informeren we je via e-mail en kunnen we, afhankelijk van de reden, aanvullende informatie van je vragen om te helpen het probleem op te lossen.

Tip
Als we je betaling blokkeren, wordt dit meestal binnen 30 dagen opgelost.

Typen blokkeringen

Er zijn verschillende redenen waarom we je geld kunnen blokkeren.

Blokkeringen op transactieniveau

Een blokkering op transactieniveau houdt in dat we een betaling vasthouden die verband houdt met een specifieke koperstransactie.

We kunnen bijvoorbeeld transactieblokkeringen op uitbetalingen plaatsen terwijl we wachten tot een object met succes aan een koper is geleverd. Je kunt de kans op een transactieblokkering verkleinen door een object te verzenden op de dag dat je koper ervoor betaalt, en door het goed te verzenden.

We kunnen een betaling blokkeren als we de details van een transactie moeten bekijken. Rubriek, prijs en verkoperniveau kunnen bij deze beslissing allemaal een rol spelen. Transactieblokkeringen duren meestal maximaal 30 dagen.

Blokkeringen wegens kopersgeschillen

Als een koper een probleem met een transactie meldt, bijvoorbeeld een niet-ontvangen object of een ontvangen object dat aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, houden we het geld vast totdat de claim is opgelost en gesloten. Zie voor meer informatie ons artikel Tips uit de praktijk om problemen met kopers te voorkomen en op te lossen.

Uitbetalingsblokkeringen

Een uitbetalingsblokkering is van invloed op betalingen die aan een bepaalde verkoper moeten worden gedaan en vereist meestal actie van de verkoper in zijn of haar account.

  • Blokkeringen in verband met inschrijving: we kunnen je account beperken als we een discrepantie opmerken met de gegevens die je hebt opgegeven tijdens de inschrijving. Als je account is beperkt, sturen we je via e-mail een verzoek om meer informatie. Zie voor meer informatie over hoe je je identiteit kunt verifiëren ons artikel Je gegevens verzenden of bijwerken voor Betaaldiensten
  • Blokkeringen in verband met naleving: eBay hanteert beleid en procedures om kopers en verkopers te beschermen en tegelijkertijd te voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving. Als in verband met naleving een uitbetalingsblokkering of beperking op je account is geplaatst, informeren we je via e-mail en kunnen we meer informatie van je vragen
  • Blokkeringen in verband met wanbetaling: we kunnen je uitbetalingen vasthouden als je eBay geld verschuldigd bent en je niet op tijd hebt betaald. Als je weer uitbetalingen wilt ontvangen, moet je ons eerst betalen. Je kunt een betaling doen door naar het tabblad Betalingen in de Verkopershub of naar Verkoopaccount in Mijn eBay te gaan
  • Blokkeringen in verband met prestaties: we kunnen je uitbetalingen vasthouden als we ongebruikelijke activiteit zien in verband met je account, zoals een toegenomen aantal claims van klanten, een plotselinge wijziging in je verkoopactiviteit, late leveringen of negatieve feedback van kopers

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.