Dit hebben we gevonden voor 'Betalingen in behandeling voor verkopers die deel uitmaken van Betaaldiensten'

Geblokkeerde betalingen

We weten dat het belangrijk is dat verkopers betalingen snel ontvangen en we willen dat je je geld zo snel mogelijk krijgt. Soms moeten we je betaling echter blokkeren om geschillen op te lossen of om te zorgen dat eBay een veilige handelsplaats blijft voor kopers en verkopers. Vastgehouden betalingen worden meestal vrijgegeven wanneer een beperking of schorsing wordt beëindigd.

Belangrijk
De informatie op deze pagina geldt alleen voor klanten die in de Europese Unie wonen. Klanten buiten de Europese Unie kunnen het artikel Geblokkeerde betalingen lezen.

Je kunt de status van een betaling controleren door naar het tabblad Betalingen in Verkopershub of naar Betalingen in Mijn eBay te gaan.

Waarom we betalingen blokkeren en hoe je dit voorkomt

We willen net als jij dat kopers een uitstekende ervaring hebben wanneer ze kopen op eBay. We willen eBay een veilige handelsplaats houden voor kopers en verkopers en voldoen aan onze juridische verplichtingen en verplichtingen op het gebied van naleving. Daarom blokkeren we soms betalingen als er een openstaande claim of een openstaand geschil voor een transactie is, als je koper een probleem met de transactie meldt, als je account beperkt of geschorst is of als je eBay geld verschuldigd bent. Als we een bedrag blokkeren, informeren we je via e-mail en kunnen we, afhankelijk van de reden, aanvullende informatie van je vragen om te helpen het probleem op te lossen.

Tip
Als we je betaling blokkeren, wordt dit meestal binnen 30 dagen opgelost.

Typen blokkeringen

Er zijn verschillende redenen waarom we je geld kunnen blokkeren.

Transactieblokkeringen

Een transactieblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden die verband houdt met een specifieke koperstransactie.

We kunnen bijvoorbeeld transactieblokkeringen op bedragen plaatsen terwijl we wachten tot een object met succes aan een koper is geleverd. Je kunt de kans op een transactieblokkering verkleinen door een object te verzenden op de dag dat je koper ervoor betaalt, en door het goed te verzenden.

We kunnen een betaling blokkeren als we de details van een transactie moeten bekijken. Rubriek, prijs en verkoperniveau kunnen bij deze beslissing allemaal een rol spelen. Transactieblokkeringen duren meestal maximaal 30 dagen.

Geschilblokkeringen

Een geschilblokkering houdt in dat we een betaling vasthouden vanwege een probleem dat door een koper is gemeld.

Als een koper een probleem met een transactie meldt, bijvoorbeeld een object dat niet is ontvangen of aanzienlijk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, houden we het bedrag vast totdat de claim is opgelost en gesloten. Meer informatie vind je in ons artikel Tips uit de praktijk om problemen met kopers te voorkomen en op te lossen.

Uitbetalingsblokkeringen

Een uitbetalingsblokkering houdt in dat we een betaling aan een bepaalde verkoper blokkeren. Meestal moet de verkoper iets doen in zijn of haar account.

  • Blokkeringen in verband met inschrijving: we kunnen je account beperken als we een discrepantie opmerken met de gegevens die je hebt opgegeven tijdens de inschrijving. Als je account is beperkt, sturen we je via e-mail een verzoek om meer informatie. Meer informatie over hoe je je identiteit kunt verifiëren vind je in ons artikel Inschrijven als verkoper.
  • Blokkeringen in verband met naleving: eBay hanteert beleid en procedures om kopers en verkopers te beschermen en tegelijkertijd te voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving. Als in verband met naleving een uitbetalingsblokkering of beperking op je account is geplaatst, informeren we je via e-mail en kunnen we meer informatie van je vragen
  • Blokkeringen in verband met wanbetaling: we kunnen je uitbetalingen vasthouden als je eBay geld verschuldigd bent en je niet op tijd hebt betaald. Als je weer uitbetalingen wilt ontvangen, moet je ons eerst betalen. Je kunt een betaling doen door naar het tabblad Betalingen in de Verkopershub of naar Verkoopaccount in Mijn eBay te gaan
  • Blokkeringen in verband met prestaties: we kunnen je uitbetalingen vasthouden als we ongebruikelijke activiteit zien in verband met je account, zoals een toegenomen aantal claims van klanten, een plotselinge wijziging in je verkoopactiviteit, late leveringen of negatieve feedback van kopers
  • Ongeldige betalingsmethode: we kunnen je uitbetalingen blokkeren als we je verkoopkosten en andere kosten niet kunnen afschrijven via een van je betalingsmethoden in ons bestand

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.