Dit hebben we gevonden voor 'Object wijkt af van den beschrijving'

Als uw object arriveert, maar beschadigd is of afwijkt van de objectbeschrijving, kunt u het retourneren. Het eerste wat u moet doen is naar uw Aankoopgeschiedenis gaan en de objectbeschrijving voor uw aankoop controleren. Als u zeker weet dat het object afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, selecteert u Contact opnemen met de verkoper op de pagina Leveringsgegevens van de bestelling om hen te laten weten dat u het object wilt retourneren.

Een geschil openen:

  1. Log in bij uw account.
  2. Ga naar uw Aankoopgeschiedenis in Mijn eBay.
  3. Zoek het object en selecteer Een probleem oplossen in het menu.
  4. Selecteer Het object komt niet overeen met de beschrijving. Als het objectnummer niet wordt weergegeven, voert u het in. Selecteer Doorgaan.
  5. Selecteer de betalingsmethode in het veld Kies hoe u voor het object hebt betaald
  6. Controleer de gegevens in Gegevens over geschil controleren en selecteer Geschil openen.
  7. De pagina Uw geschil wordt geopend met het bericht dat de verkoper is geïnformeerd.

Zodra het geschil is geopend, heeft de verkoper 10 dagen om te reageren. De verkoper heeft twee opties om te reageren:

  • Ik wil contact met de koper opnemen om deze kwestie op te lossen. De verkoper kan u een bericht sturen
  • Ik wil de koper het volledige bedrag terugbetalen. De verkoper biedt u een volledige terugbetaling aan, maar het is mogelijk dat u het object eerst naar hen moet retourneren

Als de verkoper uw retourzending accepteert, ontvangt u een e-mail in uw Berichten met het onderwerp “Stuur het object terug ”. U moet dan het object binnen 5 werkdagen terugsturen. Wie de retourkosten betaalt, is afhankelijk van de reden voor het retourneren van het object en het retourbeleid van de verkoper.

Wanneer u het object terugstuurt, raden we u aan verzending met tracking te gebruiken en het object zorgvuldig te verpakken. Als het geretourneerde object gebruikt werd, ontbrekende onderdelen heeft of beschadigd wordt tijdens de retourzending omdat het niet juist is verpakt, kunnen sommige verkopers een bedrag van uw terugbetaling aftrekken om het verlies van de waarde van het object te dekken. U ontvangt uw terugbetaling via de betalingsmethode die u oorspronkelijk gebruikte voor het kopen van het object.

Als de verkoper niet reageert binnen 10 dagen nadat het geschil is geopend of het probleem niet oplost, kunt u het geschil sluiten zonder dat het probleem is opgelost. Nadat het geschil is geopend, moet u het hoe dan ook binnen 60 dagen sluiten. Als u het geschil wilt sluiten, logt u in bij uw Aankoopgeschiedenis in Mijn eBay en kiest u een van de volgende opties:

  • Mijn probleem is opgelost. Ik wil dit geschil sluiten. Het probleem wordt als opgelost beschouwd als u het object hebt ontvangen en het overeenkomt met de beschrijving of als u een terugbetaling hebt ontvangen
  • Mijn probleem is niet opgelost. Ik wil deze verkoper melden aan eBay. Afhankelijk van het probleem ondernemen we mogelijk actie

Als u het geschil niet sluit binnen 60 dagen, wordt het automatisch gesloten en wordt de verkoper niet aan ons gerapporteerd. Zodra het geschil is gesloten, kan het niet opnieuw worden geopend en kunt u geen nieuw geschil openen voor dezelfde aankoop.

Opmerking: aankopen die zijn gedaan via een geverifieerde PayPal-rekening, worden gedekt door de Kopersbescherming van PayPal. Als u met een creditcard hebt betaald, kunt u de creditcardmaatschappij vragen welke programma's voor kopersbescherming er zijn. Betalen bij ophalen of bij levering en overschrijvingen worden niet gedekt door programma's voor kopersbescherming.

Vond u deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor uw feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.