Dit hebben we gevonden voor 'Object wijkt af van den beschrijving'

Als je object arriveert maar beschadigd is of afwijkt van de objectbeschrijving, kun je het retourneren. Het eerste wat je moet doen is naar je Aankoopgeschiedenisgaan en de objectbeschrijving voor je aankoop controleren. Als je zeker weet dat het object afwijkt van de beschrijving in de aanbieding, selecteer je Contact opnemen met de verkoper op de pagina Leveringsgegevens van de bestelling om hen te laten weten dat je het object wilt retourneren.

Als de verkoper niet reageert of het probleem niet kan oplossen en je voor het object hebt betaald met PayPal, kun je tot 180 dagen na de aankoopdatum een geschil openen in het Klachtencentrum van PayPal.

Als je met een andere betalingsmethode dan PayPal hebt betaald, kun je 10 tot 45 dagen na het ontvangen van het object een geschil openen in Transactieproblemen oplossen.

Een geschil openen in Transactieproblemen oplossen:

  1. Log in bij je account.
  2. Ga naar Mijn eBay en selecteer Aankoopgeschiedenis.
  3. Zoek het object en selecteer Een probleem oplossen in het menu.
  4. Selecteer Het object komt niet overeen met de beschrijving. Als het objectnummer niet wordt weergegeven, voer je het in. Selecteer Doorgaan.
  5. Selecteer de betalingsmethode in het veld Kies hoe je voor het object hebt betaald. Als je PayPal kiest, word je naar het Klachtencentrum van PayPal geleid. Als je Een andere betalingsmethode kiest, laat je ons weten wat die methode was. Selecteer Doorgaan.
  6. Controleer de gegevens in Gegevens over geschil controleren en selecteer Geschil opxenen.
  7. De pagina Jouw geschil wordt geopend met het bericht dat de verkoper is geïnformeerd.

Zodra het geschil is geopend, heeft de verkoper 10 dagen om te reageren. De verkoper heeft twee reactie-opties:

  • Ik wil contact met de koper opnemen om deze kwestie op te lossen. De verkoper kan je een bericht sturen
  • Ik wil de koper het volledige bedrag terugbetalen. De verkoper biedt je een volledige terugbetaling aan, maar het is mogelijk dat je het object eerst naar hen moet retourneren

Als de verkoper je retourzending accepteert, ontvang je een e-mail in je Berichten met het onderwerp “Stuur het object terug ”. Je moet dan het object binnen 5 werkdagen terugsturen. Wie de retourkosten betaalt, is afhankelijk van de reden voor het retourneren van het object en het retourbeleid van de verkoper.

Wanneer je het object terugstuurt, raden we je aan verzending met tracking te gebruiken en het object zorgvuldig te verpakken. Als het geretourneerde object gebruikt werd, ontbrekende onderdelen heeft of beschadigd wordt tijdens de retourzending omdat het niet juist is verpakt, kunnen sommige verkopers van je terugbetaling aftrekken om het verlies van de waarde van het object te dekken. Je ontvangt je terugbetaling via de betalingsmethode die je oorspronkelijk gebruikte voor het kopen van het object.

Als de verkoper niet reageert binnen 10 dagen nadat het geschil is geopend of het probleem niet oplost, kun je het geschil sluiten zonder dat het probleem is opgelost. Nadat het geschil is geopend, moet je het hoe dan ook binnen 60 dagen sluiten. Als je het geschil wilt sluiten, log je in bij Transactieproblemen oplossen en kies je een van de volgende opties:

  • Mijn probleem is opgelost. Ik wil dit geschil sluiten. Het probleem wordt als opgelost beschouwd als je het object hebt ontvangen en het overeenkomt met de beschrijving of als je een terugbetaling hebt ontvangen
  • Mijn probleem is niet opgelost. Ik wil deze verkoper melden aan eBay. Afhankelijk van het probleem ondernemen we mogelijk actie

Als je het geschil niet sluit binnen 60 dagen, wordt het automatisch gesloten en wordt de verkoper niet aan ons gerapporteerd. Eenmaal het geschil is gesloten, kan het niet opnieuw worden geopend en kun je geen nieuw geschil openen voor dezelfde aankoop.

Opmerking: aankopen die zijn gedaan via een geverifieerde PayPal-rekening, worden gedekt door de Kopersbescherming van PayPal. Als je met een creditcard hebt betaald, kun je de creditcardmaatschappij vragen welke programma's voor kopersbescherming er zijn. Betalen bij ophalen of bij levering en overschrijvingen worden niet gedekt door programma's voor kopersbescherming.

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.