Dit hebben we gevonden voor 'Object niet ontvangen'

Aankoopgeschiedenis en weergave van de leveringsgegevens voor de verwachte leveringsdatum van je object en het adres waarnaar het wordt verzonden.

Als het verzendadres dat je tijdens de afhandeling hebt opgegeven onjuist is, selecteer je Contact opnemen met de verkoper op de pagina met leveringsgegevens van de bestelling en vraag je de verkoper de bestelling te annuleren. Als de verkoper het object nog niet heeft verzonden, kan hij of zij de bestelling annuleren en het object opnieuw aanbieden zodat je het nogmaals kunt kopen, nu met het juiste adres. Als de verkoper het object al heeft verzonden, kan deze de bestelling niet annuleren en het verzendadres niet wijzigen. In dit geval raden we je aan te proberen het pakket op te halen op het oorspronkelijke verzendadres.

Als je bestelgegevens kloppen en de verwachte leveringsdatum is verstreken, selecteer je Contact opnemen met de verkoper op de pagina met leveringsgegevens van de bestelling om de verkoper te laten weten dat je het object nog steeds niet hebt ontvangen.

Als de verkoper niet reageert of het probleem niet kan oplossen en je voor het object hebt betaald met PayPal, kun je tot 180 dagen na de aankoopdatum een geschil openen in het Klachtencentrum van PayPal.

Als je met een andere betalingsmethode dan PayPal hebt betaald, kun je 10 tot 45 dagen nadat de verwachte leveringsdatum van het object is verstreken een geschil openen in Transactieproblemen oplossen.

Een geschil openen in Transactieproblemen oplossen:

  1. Log in bij je account.
  2. Ga naar Mijn eBay en selecteer Aankoopgeschiedenis.
  3. Zoek het object en selecteer Een probleem oplossen in het menu.
  4. Selecteer Melden dat je het object niet hebt ontvangen. Als het objectnummer niet wordt weergegeven, voer je het in. Selecteer Doorgaan.
  5. Selecteer de betalingsmethode in het veld Kies hoe je voor het object hebt betaald. Als je PayPal kiest, word je naar het Klachtencentrum van PayPal geleid. Als je een andere betalingsmethode kiest, laat je ons weten wat die methode was. Selecteer Doorgaan.
  6. Controleer de gegevens in Gegevens over geschil controleren en selecteer Geschil openen.
  7. De pagina Jouw geschil wordt geopend met het bericht dat de verkoper is geïnformeerd.

Zodra het geschil is geopend, heeft de verkoper 10 dagen om te reageren. De verkoper beschikt over de volgende opties om te reageren:

  • Ik wil contact met de koper opnemen om deze kwestie op te lossen. De verkoper kan je een bericht sturen
  • Ik heb geen betaling ontvangen of de betaling is nog niet verwerkt. Je moet de verkoper details verstrekken over hoe je voor het object hebt betaald
  • Het object is al verzonden. Als het object al is verzonden, moet de verkoper je gedetailleerde verzendgegevens verstrekken
  • Ik wil de koper het volledige bedrag terugbetalen. De verkoper kan je het volledige bedrag terugbetalen

Als de verkoper niet binnen 10 dagen nadat het geschil is geopend reageert of het probleem niet oplost, kun je het geschil sluiten zonder dat het probleem is opgelost. Nadat het geschil is geopend, moet je het hoe dan ook binnen 60 dagen sluiten. Als je het geschil wilt sluiten, log je in bij Transactieproblemen oplossen en kies je een van de volgende opties:

  • Mijn probleem is opgelost. Ik wil dit geschil sluiten. Het probleem wordt als opgelost beschouwd als je het object hebt ontvangen en het overeenkomt met de beschrijving of als je een terugbetaling hebt ontvangen
  • Mijn probleem is niet opgelost. Ik wil deze verkoper melden aan eBay. Afhankelijk van het probleem ondernemen we mogelijk actie

Als je het geschil niet binnen 60 dagen sluit, wordt het automatisch gesloten. Als het geschil is gesloten, kan het niet opnieuw worden geopend en kun je geen nieuw geschil openen voor dezelfde aankoop.

Opmerking: aankopen die zijn gedaan via een geverifieerde PayPal-rekening, worden gedekt door de Kopersbescherming van PayPal. Als je met een creditcard hebt betaald, kun je de creditcardmaatschappij vragen welke programma's voor kopersbescherming er zijn. Betalen bij ophalen of bij levering en overschrijvingen worden niet gedekt door programma's voor kopersbescherming.

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.