Dit hebben we gevonden voor 'Normen voor verkoperprestaties en verkoperniveaus'

Alle verkopers moeten voldoen aan onze normen voor verkoperprestaties.

Verkoperprestaties worden gebaseerd op:

  • Percentage transactieproblemen
  • Gesloten geschillen zonder oplossing
  • Percentage late verzendingen

Op basis van je verkoperprestaties in je laatste evaluatieperiode val je onder een van deze verkoperniveaus:

Topverkoper
Onze beste verkopers die klanten een uitstekende ervaring bieden

  • Topverkopers profiteren van kortingen en andere voordelen
  • Vereist dat er met niet meer dan 0,5% van je transacties een probleem is
  • Vereist dat niet meer dan 0,3% van je totale aantal transacties heeft geleid tot gesloten geschillen zonder oplossing onder de Geld-terug-garantie van eBay of PayPal
  • Vereist dat niet meer dan 5 transacties te laat zijn verzonden en dat niet meer dan 3% van je objecten te laat is verzonden

Uitstekend
Onze minimumstandaard voor verkopers

  • Vereist dat er met niet meer dan 2% van je transacties een probleem is
  • Vereist dat niet meer dan 0,3% van je totale aantal transacties heeft geleid tot gesloten geschillen zonder oplossing onder de Geld-terug-garantie van eBay of PayPal

Ondermaats
Voldoet niet aan onze minimumnorm voor verkopers 

  • Je probleempercentage is hoger dan 2%, of meer dan 0,3% van je totale aantal transacties heeft geleid tot gesloten geschillen zonder oplossing onder de Geld-terug-garantie van eBay of PayPal
  • Je aanbiedingen krijgen een lagere plaats in de zoekresultaten en er kunnen betalingen worden vastgehouden
  • Als je na 90 dagen geen verbetering in je prestaties kunt aantonen, kunnen er verkooplimieten of -beperkingen op je account worden geplaatst

Op de pagina Verkoperprestaties vind je je huidige verkoperniveau en het niveau dat je zou krijgen als we je vandaag zouden evalueren. 

Meer informatie vind je via de volgende links:

Vond je deze informatie nuttig?

100 tekens resterend

Bedankt voor je feedback! Klik voor meer hulp op Contact opnemen.